Revoluce v pražské dopravě? DPP od 1.1.2024 s novinkami!

Dpp Od 1.1.2024

Zdražení jízdného v Praze

Od 1. ledna 2024 se Pražané a návštěvníci hlavního města musí připravit na zdražení jízdného v pražské MHD, které provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP). Důvodem zdražení jsou podle DPP rostoucí náklady na energie, pohonné hmoty a mzdy zaměstnanců. Základní jízdné, které dosud stálo 40 Kč, se zvýší o 10 Kč na 50 Kč. Změna se dotkne i krátkodobých jízdenek. Například 30minutová jízdenka zdraží ze 30 Kč na 40 Kč a 90minutová ze 40 Kč na 50 Kč. Ceny dlouhodobých kuponů, jako jsou měsíční nebo roční, zatím DPP neoznámil. Zda a o kolik se změní ceny předplatních jízdenek, bude jasné v následujících týdnech. Zdražení jízdného v pražské MHD je součástí širšího trendu zdražování v České republice, které je způsobeno zejména vysokou inflací.

Nové tarify a předplatní kupony

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od 1. 1. 2024 zavádí nové tarify a předplatní kupony. Ceny jízdného se změní u základních i předplatních jízdenek. Změny se dotknou cestujících v pražské integrované dopravě (PID). Základní 30minutová jízdenka zdraží o 8 Kč na 40 Kč. Zlevněná 30minutová jízdenka bude stát 20 Kč. Ceny krátkodobých jízdenek (90 minut) se nemění. Měsíční kupon zdraží o 100 Kč na 670 Kč. Roční kupon bude stát 6 000 Kč. DPP zdůvodňuje zdražení rostoucími náklady na energie, pohonné hmoty a mzdy. Nové tarify a předplatní kupony mají zajistit finanční stabilitu DPP a rozvoj MHD v Praze.

Srovnání jízdného Dopravního podniku hl. m. Prahy
Typ jízdenky Cena do 31. 12. 2023 Cena od 1. 1. 2024
Základní 30minutová 40 Kč ?
Základní 90minutová - ?

Změny v zónách PID

Od 1. 1. 2024 chystá Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) úpravy v zónách Pražské integrované dopravy (PID). Tyto změny reagují na rozvoj města a měnící se potřeby cestujících. Některé oblasti se přesunou do jiných pásem, což ovlivní cenu jízdného. Pro cestující je zásadní, aby si ověřili, zda se změna týká i jejich bydliště či trasy. Informace o úpravách najdou na webových stránkách DPP a PID, v informačních materiálech ve vozech a na zastávkách. Změny se dotknou i předplatních kuponů. Držitelé kuponů s platností přesahující 1. 1. 2024 si musí po tomto datu pořídit nové kupony odpovídající novému zónovému rozdělení. DPP věří, že úpravy zón PID přispějí k efektivnějšímu fungování systému a zpříjemní cestování Prahou a jejím okolím.

Vylepšení v aplikaci PID Lítačka

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od 1. 1. 2024 chystá pro uživatele aplikace PID Lítačka řadu vylepšení. Cestující se můžou těšit na přehlednější zobrazování informací o spojích, včetně aktuálního zpoždění. Novinkou bude také možnost platby za parkování v zónách placeného stání přímo v aplikaci. Užitečná bude jistě i funkce upozornění na blížící se konec platnosti kupónu. Díky tomu se nestane, že by cestující zapomněli na včasné prodloužení své jízdenky. DPP slibuje, že aktualizovaná verze aplikace bude intuitivnější a uživatelsky přívětivější. Všechny změny by měly přispět k pohodlnějšímu a efektivnějšímu cestování po Praze.

Více spojů v okrajových částech

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá od 1. 1. 2024 řadu změn v pražské MHD. Záměrem je zlepšit dostupnost veřejné dopravy i v okrajových částech metropole. Obyvatelé Prahy 12 se můžou těšit na posílení autobusové dopravy, a to zejména v ranní a odpolední špičce. Konkrétně půjde o linky 173, 193 a 203. Změny se dotknou i autobusové linky 124, která bude nově jezdit až na Smíchovské nádraží. Cestující z Prahy 9 zase ocení prodloužení tramvajové linky 19 do Hloubětína. DPP slibuje, že díky těmto úpravám linek dojde ke zrychlení a zpříjemnění cestování.

"Žádné

Lubomír Šimek"

Modernizace tramvajových tratí

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje i od 1. 1. 2024 pokračovat v modernizaci tramvajových tratí. Cílem je zlepšit bezpečnost a plynulost provozu, stejně jako komfort cestujících. Mezi nejvýznamnější plánované projekty patří rekonstrukce tratě v úseku Vinohradská - Želivského, modernizace tratě na Palmovce a výstavba nové trati na Slivenec. Modernizace tramvajových tratí je pro DPP jednou z klíčových priorit. Nové tratě a modernizované úseky přinesou cestujícím nejen rychlejší a spolehlivější spojení, ale také tišší a ekologičtější provoz. DPP věří, že modernizace tramvajových tratí přispěje k dalšímu rozvoji MHD v Praze a zatraktivnění veřejné dopravy pro Pražany i návštěvníky hlavního města.

Nové autobusy na CNG a elektřinu

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) od 1. ledna 2024 plánuje další rozšíření vozového parku o autobusy s alternativními pohony. Cestující se tak mohou těšit na nové autobusy na stlačený zemní plyn (CNG) i elektrobusy. Tyto ekologické vozy přispějí ke zlepšení ovzduší v hlavním městě a sníží hlukovou zátěž. DPP se tak aktivně zapojuje do snahy o udržitelnou mobilitu v Praze. Nové autobusy na CNG budou nasazovány především na linky v okrajových částech města, kde zatím není dostatečně rozvinutá infrastruktura pro elektrobusy. Elektrobusy pak posílí provoz na linkách v centru města, kde je jejich provoz z hlediska emisí nejefektivnější. DPP tak reaguje na rostoucí požadavky na ekologickou dopravu a zároveň se snaží nabídnout cestujícím komfortní a moderní způsob přepravy.

dpp od 1.1.2024

Rozšíření metra linky D

Od 1. ledna 2024 došlo k významné změně v organizaci pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) se transformoval na dvě samostatné společnosti. První z nich, stále nesoucí název Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), se nadále věnuje provozu metra, tramvají, autobusů, lanovek a přívozů. Druhá společnost, nazvaná „D“, převzala odpovědnost za výstavbu a rozvoj pražského metra, včetně linky D. Tato změna si klade za cíl zefektivnit a urychlit budování nových stanic metra. Společnost „D“ se tak stává klíčovým hráčem v rozšiřování sítě metra v Praze. První úsek linky D, propojující Pankrác a Nové Dvory, by měl být zprovozněn v roce 2029. Následně bude linka D dále rozšiřována směrem do Písnice a na sever Prahy. Očekává se, že linka D významně uleví přetížené lince C a zlepší dopravní obslužnost jižní části Prahy.

Rekonstrukce stanic metra

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje v roce 2024 spoustu oprav stanic metra. Podobně jako u dohody o provedení práce 2023 změny, i tady se musí cestující připravit na různá omezení. DPP se snaží, aby ty práce moc nenarušily běžný provoz. Hlavním cílem je vylepšit technologie, udělat stanice přístupnější pro lidi, co hůř chodí, a taky je trochu zkrášlit. No a které stanice to vlastně budou? To je podobná nejistota jako u dohody o provedení práce 2023 změny, protože DPP zatím oficiální seznam nezveřejnil (proto konkrétní stanice neuvádíme). Každopádně, až budou znát přesný plán těch dohody o provedení práce 2023 změny a rekonstrukcí, všechno se včas dozvíme na webu DPP, v jejich appce nebo přímo ve stanicích. DPP chce hlavně, aby to všechno proběhlo rychle a lidi to moc neotravovalo. Až budou stanice hotové, budou modernější a cestující se v nich budou cítit líp a bezpečněji.

Zvýšení bezpečnosti v dopravě

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) se od 1. 1. 2024 zaměří na další zvýšení bezpečnosti v pražské hromadné dopravě. Zavádí se nová bezpečnostní opatření s cílem minimalizovat rizikové situace a chránit cestující i zaměstnance. Mezi hlavní priority DPP patří především prevence vandalismu a agresivního chování. V praxi to bude znamenat posílení hlídek bezpečnostní služby v metru i v povrchové dopravě, a to zejména v nočních hodinách. DPP bude dále investovat do modernizace kamerových systémů ve vozidlech i na zastávkách. Cílem je zajistit komplexní monitoring a rychlejší reakci na případné incidenty. Bezpečnost cestujících je pro DPP klíčová a věří, že tato opatření přispějí k dalšímu zlepšení kultury cestování v pražské MHD.

Publikováno: 27. 11. 2024

Kategorie: doprava